23/2/11

Segona edició de la Tertúlia Climàtica (PODEU DEIXAR ELS VOSTRES COMENTARIS SOBRE LA TERTÚLIA AQUÍ!)


El dijous 24 a les 19:30 a l’Ateneu, Plaça Llarga, 19, hem fet la segona edició de la Tertúlia Climàtica des de Transició VNG, coordinada per l'Alfons.
L’any passat vam estar parlant dels resultats de la Cimera de Copenhaguen i aquest any hem actualitzat el discurs amb la Cimera de Cancún. 
L’activitat ha pretés anar des dels coneixements més bàs...ics sobre l’escalfament global fins a les particularitats de les negociacions de les cimeres de les Nacions Unides, passant per les propostes de les Cimeres Alternatives. L’objectiu ha estat fer una mirada a “l’estat del món” des del debat climàtic de manera participativa i entretinguda. 

6 comentaris:

  1. M'ha agradat molt. Crec que és una llàstima que no hi hagi hagut més gent (unes 20 persones)... L'exposició clara i entenedora buscant la comprensió i no la "erudicitat"... en alguns temes m'hauria agradat que s'hi hagués aturat o explicat més lentament... però la veritat és que s'hauria allargat molt.
    La meva lectura particular que en faig de les previsions del Canvi Climàtic és: sigui quin sigui el futur, el que està clar és que quan plantem una llavor i la reguem creix... i es converteix en menjar... la GLOBALITZACIÓ ens ha portat a on som... ara hem de fer la GLOCALITZACIÓ... i avançar, el més ràpid possible vers la "sobirania alimentària i energètica" fent germinar les nostres llavors...
    Gràcies Alfons per la teva tasca!

    ResponElimina
  2. Jo vull donar les gràcies a l'Alfons que en cert moment va decidir dedicar part del seu temps a viure
    una experiencia amb altres persones, per fer-nos arribar tota l'informació recullida en el seu treball d'una forma
    comprensible i agradable.
    És una manera de que persones com jo, que no tenim l'oportunitat de poder viure l'experiencia directament,
    poguem absorvir-la amb quasi la mateixa intensitat com ell les rep.
    Gràcies per tot.

    ResponElimina
  3. Jo també li vull donar les gràcies a l'Alfons i al grup de "En transició" per aquesta xerrada. Em va semblar molt enriquidora!
    El ppt estava molt ben preparat, i el treball en grups va ser molt interessant. Llàstima que no hi hagués més gent disposada a col·laborar en fer la presentació, perquè en el moment de fer-ho t'hi has de fixar i aprens més que només escoltant...!
    La combinació de treball en grups, ppt, vídeos i col·loqui m'ha semblat molt adient per aquest tipus d'actes.

    ResponElimina
  4. A mi també em va semblar una xerrada interessant molt ben preparada i entenedora. Em va servir per refrescar coses oblidades i aprendre'n de noves. Vaig trobar encertada (i currada) la metodologia, amb recursos per fer-la més distesa (vídeos, acudits, etc) i participativa (tot i que l'èxit d'aquesta darrera part depenia de tots nosaltres i sempre és una tasca complexa..)
    Gràcies Alfons!Ets molt "apanyat", je, je.

    ResponElimina
  5. Estic totalment d'acord amb els comentaris, jo personalment que soc bastant neòfita en el tema, em vaig pensar si anar degut al desconeixement i per sort no ho vaig fer i hi vaig anar, passant així una estona distessa en bona companyia, unes dinàmiques molt divertides i un recull d'informació molt interessant,i com es nota que l'Alfons ho domina i ho viu això, va aconseguir transmetre sense cap problema, em va agradar molt! Encara que no dormo desde que sé que es pot vendre l'aire, Alfons això m'ho has d'explicar bé!, jaja. En serio, animo a tothom a anar a properes, sens dubte!

    ResponElimina
  6. Sou totes molt agraïdes!no calia... però bé, gràcies a vosaltres per venir. Això només pren sentit quan es pot compartir.

    ResponElimina